Nehéz dolog jó western regényt írni modern környezetben. Nincsenek már indiánok, sem marhatolvajok, és a világ boldogabbik felén az önbíráskodás is egyre kevésbé elfogadott. Hulse könyve épp ezért nem is bővelkedik eseményekben, sokkal inkább egy karakter-regény, középpontjában Wes Carver-rel, az egykori börtönőrrel. Kevés szavú, kemény ember ő, egy igazi Clint Eastwood karakter, akinek életébe egy oly ponton kapcsolódunk be, ahol a rezzenetlen arcvonások mögött fortyogó konfliktusok kitöréssel fenyegetnek.
És pontosan ez a helyzet az, amiben Hulse nagyot tud alkotni. A könyv minden egyes lapjáról alvadó vérként csöpög a feszültség, minden oldallal tovább épülve az út végén várakozó katasztrófáig. Nyomott, sötét hangulatú írás ez egy Montana-i kisvárosról, a lakói közt feszülő frontvonalakról, ahol Hulse dialógusai sokszor a kimondatlan szavakról szólnak.
"Sometimes, when he thinks she is asleep, he prays aloud.
He is confrontational with God."
És pontosan ez a helyzet az, amiben Hulse nagyot tud alkotni. A könyv minden egyes lapjáról alvadó vérként csöpög a feszültség, minden oldallal tovább épülve az út végén várakozó katasztrófáig. Nyomott, sötét hangulatú írás ez egy Montana-i kisvárosról, a lakói közt feszülő frontvonalakról, ahol Hulse dialógusai sokszor a kimondatlan szavakról szólnak.
"Sometimes, when he thinks she is asleep, he prays aloud.
He is confrontational with God."
No comments:
Post a Comment